მიმდინარე სტატია მომზადებულია onoff.ge მხარდაჭერით. ყველაზე დიდი ტექნიკის ონლაინ კატალოგი საქართველოში. ვებ-გვერდის საშუალებით შეგიძლიათ შეარჩიოთ, შეადაროთ და შეიძინოთ ნებისმიერი ტექნიკა სახლიდან გაუსვლელად.
პროგრესი — ცხოვრების განუყოფელი ნაწილია. ჯერ კიდევ რამდენიმე ათეული წლის წინ ვერავინ წარმოიდგენდა, რომ სმარტფონები გახდებოდა ყოველდღიური ყოფიერების განუყოფელი ნაწილი, ნებისმიერი ადამიანისათვის. ფრიად მოკლე დროში მრავალი რამ მართლაც შეიცვალა — მათ შორის Apple-ის მთავარი საიტი. როგორ გამოიყურებოდა მსოფლიოს უმსხვილესი (Apple Special Event-ის შემდეგ ის კვლავ ტრილიონი დოლარი ღირს) კორპორაციის ვებ-გვერდის პირველი ვერსია? მოდი დეტალურად შევისწავლოთ, თუ რა გზა განვლო კომპანიის ვებ-გვერდმა 1994 წლიდან დღემდე.
1994 წელი
Apple-ის საიტის პირველი ვერსია 1994 წლით თარიღდება. ხასხასა ფერადი ლოგო მთელ ეკრანზე — ახლა ასეთ საიტს სერიოზულად არავინ მიიღებს. მაგრამ თუნდაც იმ დროს უკვე შესაძლებელი იყო თანამედროვე დიზაინის ჩანასახის დანახვა. საიტი მინიმალიზმის სტილშია შერულებული — ყოველგვარი ზედმეტობების გარეშე.
1996 წელი
შემდეგი ვერსია — 1996 წელი. სწორედ ამ დროს გაღატაკების პირას მყოფ კომპანიაში მისი დამფუძნებელი, სტივ ჯობსი ბრუნდება. მან ჯერ ვერ მოასწრო კომპანიის მთავარი საიტის შეცვლა, ამიტომ ჩვენ ამ საიტს ისეთს ვხედავთ, როგორც ის იყო ჯილ ამელიოს ხელმძღვანელობისას (მართავდა კომპანიას 1996-1997 წლებში).
1998 წელი
1998 წელს დიზაინი სრულიად გადამუშავდა. ფერთა გამა, ღილაკების ფორმები და მათი განლაგება. შეიცვალა აგრეთვე კონცეფცია — ძირითადი აქცენტი კომპანიის პროდუქტებზე გადავიდა. ყურადღების ცენტრში ახალი მონობლოკი, iMac აღმოჩნდა.
1999-2000 წელი
1999-2000 წელი. საიტი ნელ-ნელა იღებს იმ იარსახეს, რაც ახლა გააჩნია. დიზაინში უპირატესობა სკევომორფიზმს და მოცულობით ტექსტურებს ენიჭება.
2001 წელი
2001 წელს საიტმა მთავარი მენიუს იერსახე შეიცვალა. მთავარ გვერდზე კომპანია რეკლამას უწევს თავის პირველ, რევოლუციურ პლეერს — iPod-ს.
2003 წელი
2003 წელი. დამატებულია საინფორმაციო ბარათები გვერდის ქვედა ნაწილში. პოსტერებზე თავს იწონებს iMac — უახლესი და ძალიან ლამაზი დიზაინით. კომპიუტერის ფასი 1299 დოლარიდან იწყება.
2005 წელი
შემდეგი წელი — 2005. მთავარ გვერდს ამშვენებს ახალი პროდუქტის, iPod Nano-ს და iPod Photo-ს პოსტერები. კომპანია კვლავაც აქტიურად იყენებს 3D-ელემენტებს საიტის დიზაინში.
2006 წელი
აბა ვის გახსოვთ სარეკლამო კომპანია „I’m a PC. I’m a Mac“? ვისაც ჯერ კიდევ არ გინახავთ — მისი სათავე 2006 წლიდან მოდის.
2007 წელი
2007 წელი — სრულიად განსხვავებული პროდუქტის iPhone-ის წარდგენის წელი. ახალ ტრენდებს რომ არ ჩამორჩენოდა, Apple-მა საიტის რედიზაინი მოახდინა. კომპანიამ საიტს სუფთა და თანამედროვე სახე მიანიჭა. ცარიელი ადგილები მინიმუმამდე დავიდა, ხოლო მენიუს ყველა ელემენტი ლამაზად განთავსდა ზედა ქუდში.
2008 წელი
2008 წელი — Apple-მა აჩვენა iPhone 3G. დიზაინში კვლავაც აქტიურად გამოიყენება მოცულობითი ფორმები.
2010 წელი
iPhone 4-ისა და პირველი iPad-ის გამოსვლის წელი. თავისუფალი სივრცე პრაქტიკულად მთლიანად აითვისა პოსტერებმა ახალი პროდუქტებით.
2011 წელი
2011 წელს Apple-მა კვლავ შეცვალა საიტის დიზაინი. ამჯერად სრულიად გადამუშავდა მენიუ და მას მოცულობა დაემატა. ყუარდღების ცენტრში — ახალთ-ახალი iPad 2.
2013 წელი
2013 წელი — Apple-მა გვიჩვენა iPhone 5. კომპანიამ დაიწყო მაღალი გარჩევადობის გრაფიკის გამოყენება, რომელიც ადაპტირებული იყო Retina ეკრანებისათვის.
2014 წელი
საიტის შემდეგი ვერსია — 2014 წელი. ამჯერად ყურადღება გადატანილია მინიმალიზმზე. საიტის ყველა ელემენტმა დაკარგა მოცულობა და გახდა ბრტყელი, როგორც iOS 7-ში ელემენტები.
2015 წელი
2015 год — კომპანიამ მენიუს ფერთა გამა შეცვალა მუქ ნახევრად გამჭვირვალეზე. ამ მომენტიდან დაწყებული და დღევანდელ დღემდე, Apple-ის საიტი მხოლოდ შიგთავსს ცვლის, ხოლო კონცეფცია იგივე რჩება.
2017 წელი
2017 წელი. რევოლუციური iPhone X-ის გამოვშების წელი. კომპანია ფართოდ იყენებს ხარისხიან 3D-რენდერებს და ანიმაციას პრომო-მასალებში.
2019 წელი
სწორედ ასე გამოიყურება საიტი ჩვენს დროში.
Apple-ის საიტის მაგალითზე მკაფიოდ შეგვიძლია დავინახოთ დიზაინის მსოფლიო ტენდენციები და თუ რა საკვანძო ამბები მოხდა კომპანიაში ამ პერიოდში.